تشویق داعش به فتح استانبول

گروه تروریستی داعش شهروندان ترک را به فتح استانبول تشویق کرد.
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک ستیزه جو که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است در ویدیویی شهروندان ترک را به شورش علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و تلاش برای فتح استانبول تشویق کرد. 
ترکیه که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است با گروه تروریستی داعش می جنگد. آنکارا از ماه گذشته برای "جنگ با تروریسم" در وضعیت آماده باش قرار گرفته و حملات هوایی را علیه ستیزه جویان گروه تروریستی داعش درسوریه انجام داده و پایگاههای هوایی خود را نیز برابر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا باز کرده است.  
  با توجه به اینکه آنکارا سالها از هرگونه ایفای نقش اصلی در جنگ علیه ستیزه جویان گروه تروریستی داعش خودداری می کرد، این اقدامات تحول بزرگی در سیاست ترکیه به شمار می آیند.
براساس این گزارش، این اقدامات ترکیه پس از حمله انتحاری بیستم ژوئیه (29 تیرماه) در منطقه مرزی سروج ترکیه که 34 کشته برجا گذاشت، صورت گرفت.
یک ستیزه جو گروه تروریستی داعش در این ویدیو با در دست داشتن تفنگ به زبان ترکی، اردوغان را به "فروش کشور به صلیبیها" و اجازه دادن به آمریکا برای استفاده از پایگاههای ترکیه "تنها برای حفظ سمت خود" متهم کرد. 
این تروریست مدعی شد: ای ملت ترکیه شما باید علیه این ملحدان، صلیبیها و کفاری که شما را به بردگی گرفته اند قیام کنید.
گروهی که فعالیت تندروها را دنبال می کند، این تصویر ویدویویی را دعوتی از طرف یک ستیزه جو ترک گروه تروریستی داعش برای حمایت از این گروه تروریستی توصیف کرد.
براساس این گزارش، این ویدیو با عنوان "پیامی به ترکیه" در سایتهای اجتماعی منتشر شده است و رسانه های رسمی ترکیه نیز از آن سخن گفته اند.
این عضو داعش با اشاره به رهبر این گروه تروریستی مدعی شد: "ما تحت فرمان ابوبکر البغدادی هستیم و استانبول را که اردوغان خائن به صلیبیها تحویل داده است، فتح خواهیم کرد."
بر اساس این گزارش، آمریکا هفته گذشته اولین حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه انجام داد که برخی مسئولان گفتند به محض رسیدن نیروهای بیشتر ائتلاف، این عملیات تشدید خواهد یافت.
آنکارا و واشینگتن در طرحی برای ایجاد پوشش هوایی برای نیروهای مخالف سوری و بیرون راندن ستیزه جویان گروه تروریستی داعش از نوار مرزی ترکیه و قطع یکی از خطوط اصلی کمک به این گروه تروریستی، همکاری می کنند.
ترکیه پس از کشته شدن یک نظامی این کشور در درگیری با گروه تروریستی داعش، سه حمله هوایی در شمال سوریه انجام داد و همزمان در هفته های اخیر تلاش کرد شبکه های این گروه تروریستی را در ترکیه با چند یورش و بازداشت های گسترده متلاشی کند.
یک دیپلمات غربی گفته است: "ترکیه درحال حاضر بیش از گذشته در معرض خطر قرار گرفته است، به ویژه اینکه دیگر نمی تواند به آسانی از تعهد خود در خصوص استفاده آمریکا از پایگاههایش، بازگردد."
یک مسئول بلند پایه در ترکیه گفت: "نیروهای امنیتی نیمه نخست امسال حدود 30 کمربند انتحاری را کشف و ضبط کرده اند که ستیزه جویان گروه تروریستی داعش قصد داشتند از آنها برای حمله به اهداف مختلف از جمله مراکز پلیس استفاده کنند."
رویترز نوشت: "در واکنش به اقدام مقامات ترکیه در بستن شش پایگاه خبری اسلامی در اینترنت، دست کم یک گروه اسلامگرا هشدار داده است در پاسخی انتقام جویانه به این اقدام، با گروه تروریستی داعش بیعت خواهد کرد." 
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.