ولید المعلم: هیچ گاه از حزب الله و ایران جدا نخواهیم شد

خبرگزاری فارس: ولید المعلم: هیچ گاه از حزب الله و ایران جدا نخواهیم شد

به گزارش گروه گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه تاکنون هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه مطرح نشده است، افزود: شرط برخی‌ها برای کناره گیری سوریه از حزب الله و ایران هیچ گاه قبول نخواهد شد. 

ادامه مطلب ...

مقام آمریکایی: سامانه‌ «اس ۳۰۰» می‌تواند جنگنده‌های آمریکا و اسرائیل را سرنگون کند

خبرگزاری فارس: مقام آمریکایی: سامانه‌ «اس ۳۰۰» می‌تواند جنگنده‌های آمریکا و اسرائیل را سرنگون کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات نظامی آمریکا که به سامانه‌های تسلیحاتی روسیه آشنا است به شبکه «فاکس‌نیوز» در توصیف قابلیت سامانه دفاع هوایی «اس 300» روسیه گفت: «این یک سامانه تسلیحاتی بسیار توانمند است که قادر است جنگنده‌های آمریکا و اسرائیل را سرنگون کند».این مقام نظامی آمریکا در حالی درباره قابلیت سامانه‌های اس 300 اظهارنظر کرد که «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره تحویل این سامانه‌های روسی به ایران گفت: «گرچه فروش اس-300 به ایران، ذیل مفاد قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل نیست ولی با فروش هرگونه سامانه موشکی به ایران، شدیداً مخالفیم.»وی درباره دلیل «مخالفت شدید» آمریکا در اینباره گفت: «این یک سامانه دفاعی است ولی به هرحال توان نظامی ایران را به صورت چشمگیری ارتقاء می‌دهد.»وی افزود: «ممکن است این موشک زمین به هوا در دستان هر کسی قرار بگیرد پس ما حق داریم نگران باشیم.»

ابهامات کودتای ٢٨ مرداد

صادق زیباکلام . استاد دانشگاه تهران

پرسش‌ها، ابهامات و اماواگرهای زیادی پیرامون کودتای ٢٨ مرداد در ٦٢ سالی که از آن می‌گذرد، به وجود آمده؛ اما تاکنون کمتر کنکاش و بررسی‌های واقع‌بینانه‌ای دراین‌باره صورت گرفته است؛ پرسش‌هایی درباره نحوه شکل‌گرفتن این کودتا به عنوان قدم اول. در بسیاری از موارد معمولا کودتاها این‌گونه اتفاق می‌افتند که ارتش یا بخش‌هایی از آن که در کودتا شرکت دارد در ساعات اولیه نیمه‌شب یا صبح زود مراکز حساس دولتی را اشغال می‌کند. اعضای دولت به‌ویژه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را بازداشت می‌کنند و در ساعات اولیه همان روز، ارتش یا کودتاگران اولین اعلامیه خود را از رادیو و تلویزیون، که شب قبل تصرف کرده‌اند، قرائت می‌کنند.  

ادامه مطلب ...

مصدق و حق حاکمیت ملی

اواخر آبان‌ماه ٣٢، بعد از حدود سه‌ماه که از کودتا می‌گذشت و شاه و درباریان و دولت دست‌نشانده زاهدی خود را مسلط بر اوضاع می‌دیدند، در سالن آیینه مرکز نظامی ‌سلطنت‌آباد، دادگاه تجدیدنظر شادروان دکتر مصدق تشکیل شد. او با لباده خاکستری تیره، درحالی‌که دو افسر زیر بازوی او را‌ گرفته بودند، با عصا و با متانت کامل   ادامه مطلب ...

نگاهی بر «آمریکا» در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

آمریکا از دیدگاه رهبر انقلاب


به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «آمریکا» در نگاه رهبر معظّم انقلاب اسلامی بر گرفته از نوشته‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های معظّمٌ‌له و مواضع ایشان در قبال سیاست‌ها، توطئه‌ها و عملکرد دولت‌مردان امریکاست.  ادامه مطلب ...

دیدگاه‌های استراتژیک امام خامنه‌ای ایران را قدرتمند کرده است

به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم رونمایی از کتاب جدید«الولی المجدد» رهبر احیاگر در خبرگزاری تسنیم که به قلم وی به نگارش در آمده است، از حضور در خبرگزاری تسنیم ابراز خرسندی کرد و گفت: از اینکه  برای رونمایی از کتاب در جمع شما عزیزان حضور یافتم بسیار خرسندم. ‎ دوستانی که پیش از من صحبت کردند مرا از شرح بسیاری از موارد بی نیاز کردند و من به ذکر برخی از جزئیات دیگر درباره این کتاب بسنده می‌کنم‎.(گزارش تصویری)

 

ادامه مطلب ...

آمریکا کمک‌های نظامی به عربستان برای حمله به یمن را افزایش می‌دهد

اعزام صدها تانک عربستانی به یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا تعداد نیروهای پشتیبانی خود را که وظیفه مشاوره درباره مداخله نظامی عربستان به یمن را دارند به 45 نفر افزایش داد. این مشاوران آمریکایی وظیفه انتقال اطلاعات، مهمات و سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف را به‌عهده دارند. از سوی دیگر ناوهای آمریکایی به محاصره خلیج عدن برای ممانعت از ورود سلاح برای حوثی‌ها ادامه می‌دهند.

در حالی که آمریکا به مبارزه با القاعده در شبه‌جزیره عرب ادامه می‌دهد این گروه از خلأ قدرت ایجاد شده در یمن به‌سود خود در حال استفاده است.

علاوه بر حملات جدید ائتلاف سعودی در تغز هواپیماهای سعودی بندر حدیده را بمباران کرده و تلاش گروه‌های امداد برای ارسال کمکهای بشردوستانه را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قبلاً عربستان سعودی را متهم کرده بود که پایه‌گذار بزرگترین تروریسم در جهان است، روز یکشنبه تأکید کرد: عربستان سعودی باید به‌خاطر حمایت‌های آمریکا هزینه بپردازد چرا که بدون حمایت آمریکا، عربستان سعودی وجود نخواهد داشت. تنها دلیلی که آمریکا از عربستان سعودی حمایت می‌کند این است که به نفت آن نیاز دارد.

«نگذارید دودستگی بشود»

پس از نهایی شدن متن تهیه شده در مذاکرات، تا کنون رهبر انقلاب در دو سخنرانی درباره‌ی متن نهایی‌شده و اصولی که در ادامه‌ی مسیر، رعایت آنها ضروری است خطاب به مسئولین و مردم نکاتی را متذکر شدند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، پس از نهایی شدن متن تهیه شده در مذاکرات، تا کنون رهبر انقلاب در دو سخنرانی در روز عید فطر، در پاسخ به نامه‌ی رئیس جمهور درباره‌ی پایان مذاکرات و همچنین در بیانات در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت درباره‌ی متن نهایی‌شده و اصولی که در ادامه‌ی مسیر، رعایت آنها ضروری است خطاب به مسئولین و مردم نکاتی را متذکر شدند. اما مهم‌ترین نظرات رهبر انقلاب، در دوره‌ی پس از پایان مذاکره چه بوده است؟ 
ادامه مطلب ...

سلاح اصلی ایران در مقابل ابرقدرت ها قدرت نه گفتن است

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای مهمترین سلاح جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت ها را قدرت نه گفتن دانست که برگرفته از مکتب اهل بیت و شهادت طلبی سیدالشهدا است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سید عباس عراقچی" عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت در سالن اجلاس سران گفت: این توان که جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های بزرگ نه بگوید از تفکرات شیعه و درس امام حسین (ع) است که در مقابل زورگویان «نه» بگوییم. 
ادامه مطلب ...

جهان اسلام باید با بمب اتمی بمباران شود !

یک سیاستمدار جمهوری‌خواه در ایالت تگزاس آمریکا، پیشنهاد کرده است که «جهان اسلام» با بمب هسته‌ای بمباران شود.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک سیاستمدار جمهوری‌خواه در ایالت تگزاس آمریکا با انتشار عکسی در فیس‌بوک پیشنهاد کرده است «جهان اسلام» با بمب هسته‌ای بمباران شود.
 
  «سید میلر،» کمیسر کشاورزی تگزاس، یکشنبه شب عکسی از دود قارچی شکل ناشی از انفجار بمب اتمی در فیس بوک به اشتراک گذاشت که بر روی این عکس نوشته شده است: «ژاپن از 9 اوت 1945 با آمریکا در صلح است. اکنون زمان آن است که با مسلمانان صلح کنیم.»
 
در 6 اوت 1945 آمریکا یک بمب اتمی در شهر هیروشیما و سه روز بعد یک بمب اتمی دیگر در شهر ناگازاکی ژاپن فرو ریخت. در این دو انفجار بیش از 210 هزار نفر جان خود را از دست دادند. آمریکا تنها کشوری است که با دارا بودن بیش از 7 هزار بمب اتمی، از آنها استفاده کرده است.
 
سیاستمدار آمریکایی: جهان اسلام باید با بمب اتمی بمباران شود
  
ادامه مطلب ...

تشویق داعش به فتح استانبول

گروه تروریستی داعش شهروندان ترک را به فتح استانبول تشویق کرد.
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک ستیزه جو که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است در ویدیویی شهروندان ترک را به شورش علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و تلاش برای فتح استانبول تشویق کرد. 
ترکیه که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است با گروه تروریستی داعش می جنگد. آنکارا از ماه گذشته برای "جنگ با تروریسم" در وضعیت آماده باش قرار گرفته و حملات هوایی را علیه ستیزه جویان گروه تروریستی داعش درسوریه انجام داده و پایگاههای هوایی خود را نیز برابر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا باز کرده است. 
ادامه مطلب ...

۱۰ فرد خطرناکی که باید از آنها دوری کرد!

عوامل استرس‌زا همیشه در زندگی ما وجود دارند. برای اینکه کارایی بیشتری داشته باشیم می‌بایست افراد خطرناک و استرس‌زا را از زندگی خود دور کنیم.تمرکز بر اولویت‌ها و خلاص شدن از شر این افراد می‌تواند برای پیشرفت ما مفید باشد. اما در ابتدا باید این افراد را شناسایی کنیم.

  این افراد به این شرح می باشند.  ادامه مطلب ...

چه کسانی به خداوند تهمت می زنند؟

انسان باید بداند که خداوند هیچ وقت برای او بد نمی ­خواهد، بلکه خداوند که خیر مطلق است
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  شرح حدیثی از امام صادق (ع) از زبان آیت الله آقا مجتبی تهرانی متن حدیث: 

رُوِیَ عَنِ الصّادِقِ عَلَیهِ السَّلامُ قالَ:
قالَ مُوسی عَلَیهِ السَّلامُ: یا رَبِّ أیُّ خَلقٍ اَبغَضُ اِلَیکَ، قالَ الَّذی یَتَّهِمُنی، قالَ وَ مِن خَلقِکَ مَن یَتَّهِمُکَ؟ قالَ نَعَم اَلَّذی یَستَخیِرُنی فَأخِیرُ لَهُ وَالَّذی أقضِی القَضاءَ لَهُ وَ هُوَ خَیرٌ لَهُ فَیَتَّهِمُنی [بحار الانوار، جلد68]
 
ادامه مطلب ...

جی۱۰ با آخرین مدل جنگنده اف۱۶ فالکون برابری می‌کند

خبرگزاری فارس: جی۱۰، جنگنده‌ تمام عیاری برای ایران است/ جی۱۰ با آخرین مدل جنگنده اف۱۶ فالکون برابری می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه تحلیلی چینی در گزارشی نوشت: جنگنده چینی «جی _10» چند منظوره گزینه‌ای مناسب برای ایران است به ویژه اگر این قدرت منطقه‌ای تصمیم گیرد ناوگان  فرسوده جنگنده نظامی خود را ارتقا دهد. 

ادامه مطلب ...

با نفوذ آمریکا به کشور با همه توان مقابله خواهیم کرد

دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلوزیون‎های اسلامی با رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله‌ی قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه‌ی نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ی ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه‌ی هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت. 
ادامه مطلب ...