آمریکا کمک‌های نظامی به عربستان برای حمله به یمن را افزایش می‌دهد

اعزام صدها تانک عربستانی به یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا تعداد نیروهای پشتیبانی خود را که وظیفه مشاوره درباره مداخله نظامی عربستان به یمن را دارند به 45 نفر افزایش داد. این مشاوران آمریکایی وظیفه انتقال اطلاعات، مهمات و سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف را به‌عهده دارند. از سوی دیگر ناوهای آمریکایی به محاصره خلیج عدن برای ممانعت از ورود سلاح برای حوثی‌ها ادامه می‌دهند.

در حالی که آمریکا به مبارزه با القاعده در شبه‌جزیره عرب ادامه می‌دهد این گروه از خلأ قدرت ایجاد شده در یمن به‌سود خود در حال استفاده است.

علاوه بر حملات جدید ائتلاف سعودی در تغز هواپیماهای سعودی بندر حدیده را بمباران کرده و تلاش گروه‌های امداد برای ارسال کمکهای بشردوستانه را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قبلاً عربستان سعودی را متهم کرده بود که پایه‌گذار بزرگترین تروریسم در جهان است، روز یکشنبه تأکید کرد: عربستان سعودی باید به‌خاطر حمایت‌های آمریکا هزینه بپردازد چرا که بدون حمایت آمریکا، عربستان سعودی وجود نخواهد داشت. تنها دلیلی که آمریکا از عربستان سعودی حمایت می‌کند این است که به نفت آن نیاز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.